Sedmero dílen pro mateřské školy

Všechny produkty SKLADEM Zašleme i přes Zásilkovnu

SVČ Lužánky

kolektiv autorů
formát A4, kroužková vazba, 76 stran
barevné fotografie

ISBN 978-80-85038-05-7 Více

Kód produktu: 672Doprava a platba

200 Kč

Skladem > 10 ks
ks
(589 ks na skladě)
SVČ Lužánky

kolektiv autorů
formát A4, kroužková vazba, 76 stran
barevné fotografie

ISBN 978-80-85038-05-7 Více

Kód produktu: 672Doprava a platba

Tato publikace vznikla v roce 2015 v rámci projektu 'Skládám, tvořím, myslím', jehož cílem bylo předat pedagogům mateřských škol teoretické znalosti i praktické dovednosti v oblasti polytechnické výchovy. Najdete v ní sedm prakticky zaměřených dílen pro předškolní děti: Čtyři kousky roku, Hliněné království, Hrátky s hřebíky a drátky, Hrátky s plechy pro neplechy, Mámino šitíčko, Veselé dřívko,  Zahradní domečky pro včely a broučky.

„Praktické“ pro nás znamená „vyzkoušené a zažité“. Pedagogové v rámci projektu pracovali s nejrůznějšími materiály: s kovem, keramickou hlínou, papírem, textiliemi, dřevem a přírodninami. Jde tu o poctivou řemeslnost – výsledkem je vždy výrobek, který vznikne po sérii dobře vykonaných úkonů. Sedmero dílen je výsledkem práce osmi lektorek střediska volného času Lužánky v Brně, dílny byly v roce 2014 akreditovány Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Na stránkách publikace najdete vše potřebné k tomu, abyste mohli některý výrobek, jeho část či proces tvorby realizovat i ve vaší mateřské škole. Součástí je i zamyšlení nad bezpečností a pracovním prostředím. Pro zpestření práce uvádějí autorky řadu krátkých her či cvičení, doprovodné básně, ilustrativní pracovní listy a odkazy na literaturu či inspirativní webové stránky.

V textu najdete metodické poznámky, jakou oblast danou aktivitou rozvíjíte či rozvíjet můžete, což zároveň znamená, že pozorováním dítěte při oné činnosti můžete získat cenné údaje o jeho rozvoji a případných stagnacích či opožděních. Můžete zjistit, že dítě nedokáže určit, který kus klacku je delší a který kratší, nebo že i přes správné rozpoznání nepřiřadí adekvátní pojem. Jednou jde o matematické představy, podruhé spíše o vývoj řeči – který ovšem zpětně ovlivní další oblasti. V každém případě „vědět“ je cenné. Na závěr jsme proto coby podpůrný rejstřík zařadili podrobný přehled o vývoji dítěte ve čtyřech oblastech, zpracovaný podle knihy Diagnostika dítěte předškolního věku.